بازاریابی پرداخت به ازای کلیک یک مدل تبلیغاتی آنلاین است که در آن تبلیغدهندگان بابت هر بار کلیک روی آگهی خود هزینه میپردازند. این روش به معنی خریداری بازدیدها بر روی یک وبسایت است و به جای کسب بازدیدها به صورت طبیعی، بازدیدها را با پرداخت وجه به وبسایت خود جلب میکنند. تبلیغدهندگان بر روی کلمات کلیدی خاصی که مرتبط با مخاطبین هدفشان هستند حریصانه پیشنهاد قیمت میدهند و آگهیهایشان در هنگام جستجوی این کلمات نمایش داده میشود.
چگونه بازاریابی PPC کار میکند؟
وقتی یک کاربر یک کوئری جستجویی وارد میکند، الگوریتم موتور جستجو تصمیم میگیرد کدام آگهیها را بر اساس مرتبط بودن و اعتبار کلمات کلیدی و میزان پیشنهاد قیمت نمایش دهد. آگهی با بالاترین پیشنهاد قیمت و کیفیت بهتر در اولین جایگاه قرار میگیرد. بازاریابان تنها هنگامی پرداخت هزینه میکنند که کاربران بر روی آگهیهایشان کلیک کنند و به همین دلیل این روش “پرداخت به ازای کلیک” نام دارد.