۸ ویژگی ضروری وب سایت فروشگاهی

طراحی سایت ریسپانسیو (واکنشگرا)

بر کسی پوشیده نیست که امروزه مصرف کنندگان، از تلفن همراه خود به جای ماندن در مقابل رایانه های رومیزی برای تحقیق و خرید محصولات  استفاده می کنند. حتی خریدهای عمده از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و حدود ۸۰ درصد از خریداران B2B اکنون از یک دستگاه تلفن همراه برای خرید استفاده می کنند. همه کاربران انتظار دارند که بتوانند با خیال راحت از صفحه نمایش گوشی هوشمند خود سفارش دهند. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که وب سایت شما برای همه دستگاه ها سازگار با موبایل و واکنش گرا است.

ناوبری کاربر پسند

ناوبری کاربرپسند ارتباط نزدیکی با طراحی واکنشگرای وب سایت دارد. کاربران انتظار دارند هر چیزی را که به دنبال آن هستند خیلی سریع پیدا کنند و اگر نتوانند آن را پیدا کنند، به احتمال زیاد وب سایت شما را ترک کرده و به جای دیگری می روند. وب سایتی که گشت و گذار در آن دشوار است اعتماد کاربران را به خود جلب نمی کند و مشتریان بالقوه فروشگاه اینترنتی شما را به اندازه کافی معتبر و ایمن برای ثبت سفارش نمی یابند.

یکی از قدیمی‌ترین زمینه‌های تخصص تهران ادمینز، طراحی و توسعه وب است و ما می‌دانیم که چگونه وب‌سایت‌های تجاری و قروشگاهی قابل اعتمادی را ایجاد کنیم که امن، کاملاً پاسخگو و آسان برای پیمایش باشند. نمونه‌هایی از ویژگی‌های خوب ناوبری وب‌سایت عبارتند از: استفاده هوشمندانه از تضاد رنگ، ایجاد جدایی بصری بین ناوبری و سایر عناصر صفحه، فقط استفاده از دکمه‌ها برای تماس برای اقدام، ترتیب دادن لینک‌ها بر اساس اولویت، بهینه‌سازی برای تلفن همراه و استفاده از برچسب‌های توصیفی و… که قطعاً منجر به اضافه شدن اقلام بیشتر به سبد خرید می‌شوند! طراحی گرافیکی نیز نقش مهمی در تضمین ناوبری آسان و کاربرپسند دارد.

ویژگیهای امنیتی

در جایی که پرداخت وجود دارد، نگرانی هایی هم در مورد امنیت معاملات وجود دارد.

داشتن یک وب سایت فروشگاهی به این معنی است که شما باید آخرین استانداردهای امنیت داده ها را پیاده سازی کنید. روش‌های ایمن‌سازی داده‌ها و اطلاعات آنلاین عبارتند از: نصب گواهی SSL ، استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای یا چند عاملی، استفاده از فایروال و انتخاب دقیق افزونه‌ها و …

به منظور ایجاد آرامش خاطر برای مشتریان خود، یک پیوند خط مشی حفظ حریم خصوصی در پاورقی سایت قرار دهید و ما همچنین به شدت توصیه می کنیم که نمادهای اعتماد مانند SSL، اینماد و یا سایر نمادهای اعتماد را برای ایجاد اعتماد با مشتریان خود اضافه کنید.

دکمه های پرداخت و سبد خرید

داشتن سبد خرید و دکمه‌های پرداخت در وب‌سایت فروشگاهی شما امری آسان است، اما میزان فروش، قطعاً تحت تأثیر نحوه بهینه‌سازی این عناصر قرار می‌گیرد. هنگامی که مشتریان در طول فرآیند خرید با موانع یا مشکلاتی مواجه می شوند، می توانند نظر خود را تغییر دهند و تصمیم بگیرند که دیگر از شما خرید نکنند. حتی تا ۸۰ درصد از کاربران در صورت مواجهه با موانع ممکن است خرید خود را رها کنند. در اینجا بهترین روش‌هایی که باید دنبال کنید تا تجربه خرید و تسویه‌حساب را یکپارچه کنید شرح داده شده است:

  • محصولات را قابل کلیک کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی محصولات را قبل از ثبت سفارش دوباره بررسی کنند.
  • بهینه سازی نام و جزئیات محصول: کاربران باید بتوانند انواع جزئیات را هنگام بررسی سفارش خود مشاهده کنند، مانند قیمت، جزئیات حمل و نقل و توضیحات محصول. گنجاندن این جزئیات با محصولات خود به بهینه سازی موتورهای جستجو نیز کمک می کند.
  • چندین دکمه تسویه حساب را با وب سایت خود اضافه کنید: این به بازدیدکنندگان وب سایت شما امکان می دهد دکمه پرداخت را بدون توجه به آن مشاهده کنند، بنابراین نرخ فروش شما را افزایش می دهد.

ارائه چندین روش پرداخت

داشتن گزینه های پرداخت متعدد، فرآیند خرید را راحت تر می کند و همچنین در مواقعی که یکی از گزینه های پرداخت کار نمی کند، مفید است. اطمینان دادن به مشتریان مبنی بر اینکه گزینه های زیادی برای کمک به آنها برای تکمیل خرید دارید، باعث ایجاد اعتماد در افراد می شود.

اطلاعات دقیق حمل و نقل و مرجوعی

آیا می دانید اولین دلیل رها شدن سبد خرید چیست؟ حدس زدن دشوار نیست. هزینه های حمل و نقل غیرمنتظره. مردم از افزایش غیرمنتظره هزینه هایشان متنفرند.

در اولویت قرار دادن اطلاعات حمل و نقل در مراحل اولیه پرداخت. دارای یک ماشین حساب کد پستی برای تخمین هزینه ها از ابتدا، قبل از اینکه کاربر حتی محصولات را به سبد خرید خود اضافه کند.

موارد دیگری که می توانید برای اطمینان از سطح بالاتری از رضایت در مورد گزینه های حمل و نقل تلاش کنید، ارائه تخمین زمان تحویل و گزینه هایی برای تحویل سریعتر است. بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند هزینه کمتری بپردازند و بیشتر منتظر بمانند تا سفارش برسد، اما شما گزینه های متعددی را در اختیار آنها قرار می دهید که همگی شامل خرید می شوند، بنابراین خطر رها شدن سبد خرید با مشاهده هزینه های حمل و نقل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

ارسال رایگان یکی دیگر از ابزارهای عالی برای خوشحال کردن مشتریان شما است. آمار نشان می دهد که خریداران ۳۰ درصد بیشتر برای هر سفارش هزینه می کنند که شامل ارسال رایگان می شود.

یکی دیگر از جنبه های مهمی که باید در صفحه پرداخت خود لحاظ کنید، اطلاع رسانی به مشتریان در مورد مرجوعی است. این به این دلیل است که در صورت آسان بودن فرآیند بازگشت، ۹۰ درصد از مصرف کنندگان دوباره خرید خواهند کرد. حصول اطمینان از تجربه کاربری عالی باعث می شود افراد به مشتریانی مکرر تبدیل شوند و در درازمدت ارزش بیشتری به ارمغان بیاورند.

ظاهر بصری با کیفیت

۹۳ درصد از خریداران آنلاین می گویند که ظاهر بصری یک عامل کلیدی در تصمیم گیری خرید است. کسب‌وکارهای موفق به شدت به محتوای بصری با تصاویر و ویدیوهای باکیفیت متکی هستند و ویژگی‌های واقعیت افزوده و مجازی که مشتریان را قادر می‌سازد تا محصولات را قبل از خرید مشاهده و امتحان کنند.

صفحه تماس با چندین گزینه تماس

اگر کاربران نمی توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در صفحه سوالات متداول شما بیابند، صفحه تماس را برای آنها آسان کنید. پیوند صفحه تماس خود را در یک نقطه قابل مشاهده، معمولاً در پایین وب سایت، قرار دهید تا به کسب و کار شما کمک کند قابل اعتماد به نظر برسد و از ناامیدی مشتری جلوگیری شود.

گزینه های تماس باید شامل شماره تلفن، آدرس ایمیل، نمایه های رسانه های اجتماعی، و به صورت اختیاری چت زنده و ربات چت باشد. ربات چت می تواند بخشی از سوالات را مدیریت کند و در صورت لزوم مشتری را با اعضای مناسب تیم شما در میان بگذارد.